Condoomfabrikant lanceert eigen 'Spelen'


De bijna 80 jaar oude Amerikaanse condoomfabrikant Trojan, "Het legendarische nummer één condoommerk uit Noord-Amerika", naar eigen zeggen, heeft zijn zinnen gezet op de Europese markt. Te beginnen met Groot-Brittannië.

Dat de marketing-afdeling goed begrepen heeft waar de mosterd te halen valt, blijkt uit de ludieke reclamecampagne op tv en internet, die niet de Olympische Spelen, maar de "Trojan Spelen" introduceert.
Vanaf de eerste dag (1 oktober 2003) was de campagne een succes. Vooral webloggers sprongen (en springen) er wereldwijd massaal op en maken melding van de drie hilarische filmpjes van de Trojan Games, waarin drie atletenkoppels op verschillende disciplines nieuwe "hoogtepunten" neerzetten.

En passant wordt het voorheen volslagen onbekende merk "Trojan" in no time een begrip. De fabrikant kan tevreden zijn.

De drie filmpjes in de disciplines "Halve Finale Judo", "Gewichtheffen" en "Gymnastieksprong" zijn hier te bekijken.

"Een kwestie van goed mikken"

Ruthie-Lou Jackson (USA), één van de 'atleten' op de Trojan Games


Trojan Games Boekarest 2003, oktober 2003

vorige anekdote index anekdotes volgende anekdote


Me Likey! Sharennnn!